Hari Ulangtahun Perkahwinan

Daisypath Anniversary tickers

My SOFEA ZARA

Lilypie First Birthday tickers

Monday 14 January 2013

Kesian sofea :-(

Dah lama tak update blog. Nak kata rindu berblog, takde la rindu sgt sbbnya rindu pada anak melebihi segalanya. Sejak dh jd mak ni, aku dpt rasakan masa tu sekejap je. Pejam celik pejam celik sofea pun dh setahun. Tau2 esok dah masuk sekolah. Tau2 esok dah nak kawin. Oh tidak!


Aku tibe2 terpanggil nak update blog ni sbbnya nak cite skit pengalaman pertama aku bila sofea berak keras. Huwa huwa huwa. Dah takde topik nak cite ke? Bkn takde topik, tp entahlah. Baru je kejap td berlaku, lebih kurg stgh jam yg lalu. Skrg ni Anak aku dah elok gelak2 dah lepas dia dah settle berak td. Sedangkan aku? Smpai skrg dok kesiankan anak aku.


Naluri seorg ibu, aku bukan kesian knp. Aku tgk sendiri macamane anak aku yg kecik cenonet tu tersiksa meneran berak. Kebetulan masa tu aku nak pakaikan dia pampers, aku baringkan dia. Sblm tu dia dah menangis sakan dah dlm toilet nak teran berak. Elok masa aku nak pakaikan pampers, anak aku dah menangis blk. Ah sudah. Aku tgk betapa seksanya anak aku nak teran smpai merah2 lubg punggung dia. Smpai aku sendiri menangis, panik menggelabah, kesian, mcm2  ade lah. Aku panggil laki aku. Dia la yg tolong tarikkan taik anak aku. Aduyai. Siannya anak mama.


Tak pasal2 aku kena mrh ngn laki aku. Tp mmg salah aku pun sbb stp kali aku ambik sofea, smbil drive aku selalu suap dia roti. Hari2. Tujuannya nak bg anak aku dok diam. Kalo tak, dia dok musing sane musing sini. Aku nak drive pun tak senang. Sbb tu la aku suap roti nak bg dia diam. Gigi baru 2 btg, camane la roti tu nak lumat? Sbb tu la dia berak keras. Sian anak mama. Sori ye syg. - Tamat sudah entri pasal sofea berak keras! Hahaaha -


Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments:

Post a Comment